Lesson 7 (The one I missed!)

Last night I had an email with the course content that I missed whilst on my little trip last week. From what I had been sent I can’t say I missed all that much really. The text for vocabulary 6 was quite interesting. I have done the sheets myself as practice, giving it a quick once over on Google Translate (yes I know thats not the right way to do it) but I think it went well.


 

Hallo, ik ben Sylvia. Ik ben student Nederlandse taal. Mijn eerste taal is Engels, want ik ben geboren en opgegroeid in Engeland. Ik vind Nederlands leren erg leuk, maar soms ook een beetje moeilijk. Ik wil graag Nederlands leren, omdat ik veel vrienden en familie in Nederland heb.

  1. Waar is Sylvia geboren? Sylvia is geboren in Engeland
  2. Wat is haar eerste taal? Haar eerst taal is Engels
  3. Wat vindt zij van Nederlands leren? Sylvia vindt Nederlands leren een beetje moeilijk
  4. Waarom wilt zij Nederlands leren? Sylvia wil Nederlands leren omdat zij hebt veel vrienden en familie in Nederland.
  5. Hoe heet jij? Ik ben goede dank je wel.
  6. Waar ben jij geboren? Ik heb in Engeland geboren
  7. Wat is jouw eerste taal? En jouw tweede taal? Mijn eerst taal is Engels. Mijn tweede taal is Nederland, ik praat een beetje François.
  8. Waarom wil jij Nederlands leren? Ik ben Nederlands leren omdat heb ik Nederlands vrienden.

Continue reading Lesson 7 (The one I missed!)